V březnu 2021 se Českem šířily konspirace, že přepravní společnost DHL rozhazuje nad Brnem koronavirus z letadla. Zprávu serveru Aeronet sdílel i tehdejší poslanec Lubomír Volný z hnutí Jednotní. „Když se dostala do mainstreamových médií, začal to být pro DHL problém,“ upozornil PR konzultant Michal Vlasák, který se dopadu dezinformací na byznys věnuje. Firma se ohradila a šiřitelům pohrozila právními kroky.
Nejznámějším případem, kdy podnik na fake news doplatil, je kauza americké nápojářské společnosti Pepsi z roku 2016. Nepřesně citované sdělení její šéfky Indry Nooyi o voličích Donalda Trumpa sdíleli lidé na sociálních sítích s výzvami k bojkotu firmy. Během pár dnů to způsobilo pokles jejích akcií o čtyři procenta.
Letos v únoru postihla dezinformační kampaň nejstarší českou výrobnu skla – Sklárnu Harrachov. Liberečtí komunisté zveřejnili na Facebooku oznámení, že spolu s dalšími firmami zkrachovala. „Zabila je asociální fialová sebranka a fialový hnus,“ napsali s odkazem na vládu Petra Fialy z ODS. Lživý příspěvek následně stáhli a sklárna žádala omluvu.